tisdag 17 april 2012

Hemma igen

 Hemma igen efter 17 underbara, roliga och mysiga dagar tillsammans med min älskade familj. Vi har varit med om mycket denna resa. Den blöta, glada Songkran (Thailands nyår) då alla var ute på gatorna och tjoade och sprutade vatten på varandra. Melvins bästa dag tror jag. Emerald cave där man efter 80 meters simmande i en kolsvart grotta (guide med ficklampa) kom ut i en lite lagun som var som en tub av grönska och en liten strand. Det var nog min häsftigaste upplevelse denna resan. Jag är ju lite nervös för allt så jag var nära att fega ur när jag såg det lilla hålet man skulle simma in i men när bägge barnen gladeligen simmade in kunde jag ju inte stanna kvar utanför så morsan hängde på bakom rädd för att hela berget skulle rasa ner över mig. Oa tröstade mig med att "Jessica berget har funnits där i miljoner år". Ja just precis. Tuva har älskat att bada, vi har gjort det precis hela dagarna. Det har ju varit mellan 35-40 grader hela tiden + en luftfuktighet på 95% så man har bara kunnat ligga i blöt hela tiden. Hon har även 
 gillat massage, nagelmålning och flätning av håret. Oa gillade Koh Muk med hotellets placering på en pir ut av strand. Häftigt. Även att bada och sedan gå upp och ta sig en kall Chang har ju inte heller varit fel. 
Igår när vi äntligen kom hem efter en lång flygresa, tåg och sista biten buss kändes det ganska gott att vara hemma igen. Jag hade lite ågren när vi hade 2 dagar kvar....ville vara kvar ett par dagar till men jag tror att den långa resan hem är det jobbigaste men det gick förvånansvärt bra. Idag var det ju mindre roligt när man vaknar till snötäckt mark, hallå det är ju vår nu....men en stor kopp kaffe (har saknat min mugg med Gevalia Bistro). Nu ska jag fortsätta i tvättstugan.  Är ledig idag för att ta det lite lugnt efter resan. Tjing



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar